Scroll down for English.

Ostern 2017 in der CCF

‘Der Engel sagte zu den Frauen: »Ihr braucht euch nicht zu fürchten. Ich weiß, ihr sucht Jesus, den Gekreuzigten. 6 Er ist nicht hier; er ist auferstanden, wie er es vorausgesagt hat.«’ – Die Bibel, Evangelium nach Matthäus 28,5-6

Ostern ist das wichtigste und absolut zentrale Glaubens-Fest für uns als Christen: mit der Auferstehung Jesu steht oder fällt unser Glaube – und unser Glaube kann feststehen, weil Jesus Christus auferstanden ist! Dieses Jahr laden wir dich ein, ganz bewusst, und mit voller Freude, den Sieg über Sünde, Tod und Teufel zu feiern, den Jesus mit seiner Auferstehung für uns errungen hat. Jesus Christus, unser Retter, hat den Tod entmachtet und hat uns das Leben gebracht, das unvergänglich ist. (2 Tim. 1,10).

Ostersonntag 2017 in der CCF

  • 05.30 Uhr; Morgenwache – Treffpunkt vor der Gemeinde, anschließend Gang auf den Schlossberg. Dieses Jahr halten wir Wache von 05.30 Uhr bis Sonnenaufgang um mit aufgehender Sonne die Auferstehung Jesu zu feiern.
  • 08.00 Uhr – Osterfrühstück – herzliche Einladung zum gemeinsamen Osterfrühstück um 08.00 Uhr – ihr müsst nichts mitbringen; ihr dürft aber gerne!
  • 09.30 Uhr – Taufgottesdienst – der Ostersonntag war schon immer der Lieblingstag für eine Taufe in der Kirche – dieses Jahr auch bei uns! Herzliche Einladung für unsere Täuflinge dabei zu sein, wenn sie ihr Bekenntnis ihres Eins-Seins mit Christus vor Gott und Menschen geben.
  • 11.15 Uhr – Hauptgottesdienst zum Fest der Auferstehung – wir wollen singen, feiern, unseren Glauben bekennen, und Matthäus Bericht der Auferstehung hören – und was das für uns bedeutet.
  • 17.00 Uhr – The Resurrection According to John: The Empty Tomb – Im Church At Five beginnt heute eine vierteilige Reihe zu dem was Johannes berichtet über die Auferstehung seines Herrn Jesus Christus. Join us at 5:00 p.m. as we finish our Resurrection Sunday celebrations.

Alle Gottesdienste finden im Hauptsaal der CCF statt – Löwenstraße 8-14, 79098 in der Freiburger Altstadt. Dieses Jahr bleiben die Kinderkirche und die New Generation in den Ostergottesdiensten. Kinderbetreuung gibt es am Ostersonntag für Kinder bis 5 Jahre. Familien & Kinder aber auch zu allen Gottesdiensten herzlich willkommen.

Easter Sunday 2017 at CCF

‘The angel said to the women, “Do not be afraid, for I know that you are looking for Jesus, who was crucified. 6 He is not here; he has risen, just as he said.’ – The Bible, Gospel according to Matthew 28:5-6

Easter Sunday is the defining, central feast day for our Christian faith: our faith either stands or falls, depending on the resurrection of Jesus Christ – on Resurrection Sunday, we celebrate that our faith can indeed stand, because Jesus Christ is risen! This Easter we invite you to celebrate the victory over sin, death and the devil that Jesus Christ has gained for us in his resurrection. Our Saviour, Christ Jesus, has destroyed death and has brought life and immortality to light through the gospel. (2. Tim. 1:10)

Easter Sunday 2017 at CCF

  • 5:30 a.m – Dawn Vigil – Meet in front of the main entrance to walk up the Schlossberg. This year, we will keep a short vigil from 5:30 a.m. until sunrise, upon which we will celebrate the resurrection of Christ.
  • 8:00 a.m. – Easter Breakfast – a warm invitation to join us for breakfast in the main sanctuarry at 8:00 a.m. You don’t need to bring anything, but you are most welcome to do so!
  • 9:30 a.m. – Service of Baptism – Easter Sunday has always been the Church’s favourite day of the year for baptism – this year we’ll be joining in the tradition!  You’re warmly invited to join our candidates for baptismm as they confess their Christian faith and identity in Christ before God and the church.
  • 11:15 a.m. – Main Service for the Feast of the Resurrection – we’re looking forward to singing, celebrating, confessing our faith, renewing our baptismal vows and hearing from Matthew’s report of the resurrection of Christ and what it means for us.
  • 5:00 p.m. – The Resurrection According to John: The Empty Tomb – on Easter Sunday, a new four-part series is beginning at Church At Five – the Resurrection acccording to John. We’ll be looking at what John reports about the Empty Tomb and the Resurrection. Join us at 5:00 p.m. as we finish our Resurrection Sunday celebrations.

All services will take place at / in the main sanctuary of the CCF in the Löwenstraße 8-14, 79098 in the Freiburg city centre. This year, children’s church (Kinderkirche) and New Generation are invited to remain in the services. Children’s ministry will be available for children up to five years of age. Families with children are welcome to join us in all services.